Instagramin ja Facebookin aikajana on usein täynnä aamiaisia, lounaita ja illallisia – ne ovat ilmaisia markkinointikanavia keittiösi innoittamiseen ja mainostamiseen.
Tässä on joitakin yksinkertaisia sääntöjä, jotka kannattaa muistaa, kun julkaiset tietoja ravintolastasi.
Muista nämä:
- Ymmärrä alustoja, joita haluat käyttää. Twitter ei ole yhtä visuaalinen kuin Instagram, joten räätälöi sisältö aina palveluun sopivaksi.
- Käytä kieltä ja sävyä, joka sopii käytettävään sosiaaliseen alustaan. Facebook on epämuodollinen, käytä hashtageja Instagramissa ja pidä viestit lyhyinä Twitterissä.
- Seuraa johtajia ja ihmisiä, jotka inspiroivat sinua, ja tutustu siihen, miten he mainostavat itseään ja ruokaansa.
- Käytä suosittuja ruokaan liittyviä #hashtageja, jotka liittyvät aterioihisi, kuten #instaherkut, #hyväpalvelu, #ruokakuvaus, #päivänateria. Tämän avulla ihmiset löytävät ruokasi helpommin.
- Luo paikallesi identiteetti. Aloita hashtagilla #paikkasinimi
- Ymmärrä brändin tyyli ja pidä asiat johdonmukaisina. Vaikka luovuus on tärkeää, toimitilojen ulkoasun ja tunnelman tulisi välittyä jokaisesta kuvasta ja viestistä.
Vältä näitä:
- Älä tee kaikkea yksin. Seuraa, miten muut samanlaiset toimijat alalla käyttävät sosiaalista mediaa, ja hyödynnä tätä omassa tekemisessäsi.
- Älä julkaise pitkiä viestejä. Muista pitää viestit lyhyinä, ytimekkäinä ja ystävällisinä. Kaikilla on kiire – kuten sinullakin.
- Älä käytä liikaa #hashtageja.
- Älä jätä seuraajiasi huomioimatta. Sosiaalisen median käytössä on erittäin tärkeää pitää yllä keskustelua nykyisten ja tulevien asiakkaiden kanssa.